Laatste maanden in San Antonio

24 maart 2018 - San Antonio, Texas, Verenigde Staten

Beste vrienden,

Mijn laatste maanden in Amerika zijn begonnen. Ik zal jullie uitleggen waarom ik terug kom, wat vertellen over mijn laatste maanden hier en de leuke trips die ik heb gemaakt en ga maken. Veel leesplezier!

Voetbal

Zoals al eerder verteld, heb ik weer een aantal blessures gehad en mede daardoor de verwachtingen niet waar kunnen maken. Nadat het seizoen was afgelopen, stonden er individuele seizoensevaluaties met de coaches op het programma. Hieruit bleek dat de coaches meer hadden verwacht van mijn prestaties. Ik heb ze toen ook duidelijk gemaakt dat ik twijfelde om het volgende jaar door te gaan. Nog een seizoen met blessures wilde ik niet meer en ook het studie niveau is niet om over naar huis te schrijven, dus vandaar dat ik na dit gesprek heb besloten om komende zomer terug te komen naar Nederland.

Nadat ik de kerst periode volop het genoten in Nederland, begonnen we half januari weer met trainen. Spring season is in tegenstelling tot Fall season veel minder intensief, vooral omdat we geen competitie meer spelen, dit door bepaalde regels van de NCAA (Amerikaanse sportbond). Een doorsnee week bestond uit 4 trainingen en 2 krachttrainingen. Verder hebben we in 2 maanden tijd maar 2 vriendschappelijke wedstrijden gespeeld. Hoewel het seizoen nog een tijdje doorgaat ben ik inmiddels gestopt met voetballen, om te genieten van mijn laatste maanden in Amerika.

Gelukkig heb ik sinds een aantal weken een baan als bijles docent op de universiteit. Ik kan maximaal 20 uur per week werken door Amerikaanse regels i.v.m. visum. Hierdoor heb ik wel veel tijd om andere dingen te doen.

Reizen

Tijdens Springbreak (halverwege maart) ben ik een week naar New York geweest (zie foto’s). Dit was een heerlijke week en het was goed om mijn ouders gezien te hebben die over kwamen vanuit Nederland.

In de zomer staat er wederom een mooie reis op de planning, namelijk een trip richting de West coast. Samen met mijn huisgenoot vertrek ik half mei richting Las Vegas, waar we ook de Grand Canyon zullen bezoeken. Hierna vliegen we door naar San Francisco om na een paar dagen met de auto langs de Westkust richting Los Angeles te rijden. Hier sluiten we de reis van 2 weken af. Na LA zal ik nog een week terug gaan naar San Antonio om mijn tijd hier af te sluiten.

Vanaf september zal ik een master Strategic Entrepreneurship aan de Erasmus Universiteit beginnen en ga ik ook in Rotterdam wonen. Ondanks dat de periode in Amerika korter was dan gepland, heb ik de tijd van mijn leven en zal ik het ook iedereen aanraden om te studeren in het buitenland!

Bedankt voor het lezen!

Steven

P.S. In september zal ik deelnemen aan de ColSensation in de strijd tegen kanker. Hierbij vraag ik jullie om een donatie om meer onderzoek tegen deze ziekte mogelijk te maken.

Link: https://colsensation.nl/deelnemers/stevenmoerkens/

1. Jos Nollen:
    24 maart 2018
    Hoi steven
    Leuk om je verslag te lezen
    Jammer dat het niet geworden is wat je in gedachte had
    Ik vind het echt cool wat je tot nu toe allemaal al gedaan hebt
    Veel succes de laatste maanden en geniet van je vakantie in mei
    Gr. Jos
  2. Nellie: